الاثنين، 2 يونيو 2008

احلام انسان


قال ايه مراد ابن آدم قلتله طقه
قال ايه يكفى منامه قلتله شقه
قال ايه يعجل بعمره قلتله زقه
قال حد فيها مخلد قلتله لأ





احب اعرفكم بنفسى
انا ..........

لاااا

قبل ما اعرفكم بنفسى احب اكلمكم عن حاجه اهم من اسمى و شخصيتى
حاجه بتشكل كيانى ووجدانى وفى نفس الوقت مأساتى
حاجه من غيرها مقدرش اعيش ولا انتم كمان تقدروا تعيشوا
حاجه لماتعرفوهاوتحسوها هتعرفوا وتفهموا انا مين

احب اكلمكم عن احلامى
احلامى
ياااااااااااااااااااااااااه على احلامى

لااااا متفتكروش انها احلام كبيره وعريضه وغاليه
اوعوا تفتكروا انى نفسى فى فيلا بحمام سباحه
ولا شاليه فى الغردقه ولا الساحل الشمالى
ولا عربيه اخر موديل متقدرش عينك تجيب طولها ولاعرضها
ولا وظيفه بمرتب خيالى

انا احلامى ابسط من كده
بس بالنسبه ليا اغلى واعظم
احلامى انى اصحى من نومى الاقى لقمتى وهدمتى
احلامى ان يكون ليا اربع حيطان يلمونى ويلموا اهلى من برد الشتا ومن حر الصيف
احلامى انى اتعلم واتنور علشان نفسى والناس اللى حواليا
احلامى انى اربى اولادى على الخير والحق لغاية ما يبقوا مدرسه فى فن الاخلاق والجمال
احلامى ببساطه هى
الســــــــــتــــــــــر والامــــــــــان

تفتكروا ان الحلم ده كمان بقى غالى عليا
ليه ؟
مش انا من حقى انى اعيش زى ما انا عايز لان ببساطه حلمى مش بيدوس على حلم حد

طيب ليه اللى حواليا مستكترين عليا الحلم ده
رغم ان عندهم كل الى هم عاوزينه ليه عايزين يحجروا على حلمى بالستر والامان
ايه الى هيفيدهم فى كده وهم مش حاسين حتى بوجودى
نفسى اصرخ فيهم واقولهم يانااااااااااس سيبونى فى حالى بقى
سيبونى اعيش زى ما ربنا عايزنى اعيش من غير ما تفتكروا ان الارزاق باديكم وانكم تقدروا تحكموا باعدامى وقت ما تحبوا

انا واللى زيى سيبنا لكم كل حاجه
المال
الجاه
القوه
السلطه

ليه حتى ابسط الحقوق بتثتكتروها علينا
احنا مش عايزين منكم حاجه غير انكم تسيبونا فى حالنا
غير انكم تسيبونا نعيش من غير ما نلاقى اقدامكم بتدوس على رقابينا

متفتكروش ان انا ضعيف
لاااااااااااااا
ولا غلبان زى اما انتم بتحبوا تسمونى
برده لااااااااااااا
انا قوىىىىىىىى
وقوتى مش من مالى ولا جاهى
قوتى من ايمانى
قوتى من احلامى
وانتم مش هتقدروا تهزوا ايمانى
ولا تسرقوا احلامى

لانهم ببساطه من حقى
وانا مش هعيش لو سبت حقى

وفى النهايه احب اقولكم

ليا رب اسمه الكريم


ها
ايه رايكم فى حكايتى
تنفع فيلم او مسلسل
او اغنيه لا بتقدم ولا اتاخر
اهم من كده
انتم عرفتونى
اكيد لا
لان ببساطه انا بالنسبه لغيرى كانى مليش وجود
لكن بالنسبه لربنا
انا موجود



التوقيع : مواطن

والجنسيه : انسان

ليست هناك تعليقات: