الخميس، 29 مايو 2008

بحبك يا بنت الذين !



ايوه بحبك
ببساطه بحبك
بموت فى ترابك وسماكى
بموت فى كل حته فيكى من فوقك لغاية تحتك
ساعات كتير بتخنق منك وبحس انى بكرهك ومش طايقه اعيش فيكى
ساعات كتير ادعى عليكى واتمنى انى اسيبك واهرب واشوفلى بلد تانيه اعيش فيها
لكن هل يا ترى كل المشاعر دى طالعه من قلبى من جوه جوه قلبى
كل كلمه من الكلام ده انا فعلا حاسه بيه وعايزاه بجد ؟


مش عارفه ليه حالى معاكى بيكون ملخبط
ساعه فرح وساعه حزن
ساعه امل وساعه يأس
ساعه حريه وساعه خوف
مشاعر حيرانه مضطربه مش لاقيه لها بر ترسى عليه
كل اما احس انك خلاص هتاخدى بايدى وتريحينى من حيرتى الاقى احساسى طلع كداب
كل اما احس انى خلاص هحقق احلامى بيكى وليكى الاقى نفسى نزلت على جدور رقبتى

مش عارفه اذا كنتى انتى اللى سايبانا ولا احنا الى سيبناكى ؟
مش عارفه اذا كنا احنا السبب ولا انتى ؟


لكن اوقات كتير افكر
ازاى اكون مش بحبك وانا اعشق تاريخك وحضارتك وانا بقرا عنهم فى الكتب واقول بفخر هى دى بلدى
ازاى اكون مش بحبك وانا كل سنه قلبى ينتفض بين ضلوعى فى ذكرى 6 اكتوبر وتحرير سينا وذكرى كل انتصاراتك واتمنى انى كنت عايشه فى الوقت ده
ازاى اكون مش بحبك ونظرتى لاعدائك نظرة تقزز واشمئزاز جدير بيها اى صرصور او تعبان
ازاى اكون مش بحبك وانا بتابع بكل حماس متش كوره بين فرقك وبين فريق اى دوله تانيه وانط فوق مع كل جون ليكى وارقع بالصوت مع كل جون فيكى
ازاى اكون مش بحبك وانا بكره كل حاجه وحشه بتحصلك وتحصل لشعبك وتنيمه حاطط ايه على خده وشايل هم بكره
ازاى اكون مش بحبك وانا كل اما افكر ابعد عنك احس انى روحى بتنسحب منى ومش قادره اتنفس
ازاى اكون مش بحبك وانا اتمنى كل يوم ان ربنا يزيح عنك الظلم وياخد بايدك وايدنا معاكى لمستقبل افضل واجمل

واخيرا

ازاى اكون مش بحبك وانا بموووووت فيكى






هناك تعليقان (2):

dr.lecter يقول...

تصدقي بالله يايمان؟

انا بقيت حاسس اننا عندنا انفصام في الشخصيه من كتر المشاعر المتناقضه اللي شايلينها للبلد

بنلعن اللي خلفوها وبنموت فيها في نفس الوقت

ايه ده ياربي؟ احنا عاملين كده ازاي وقادرين نتكيف مع الوضع ده ازاي

الشارده يقول...

اكبر دليل على اننا بنحبها هى الشيزفرانيا دى بس فى ثورة الغضب والاحباط بننسى للاسف نفرق بينها وبين اللى بيحكموها