الجمعة، 8 أغسطس 2008

رضى الله عنها
مش عارفه ليه لما بكون مخنوقه ومتضايقه بتيجى على بالى هى علطول
بحس انى عايزه اجرى عليها واترمى فى حضنها واقعد اعيط وهى تطبطب عيا
لانى انا بحس دايما انها كانت طاقة حنان وحب وايمان رهيبه تكفى نساء العالم كله على مر التاريخ والزمان



اللهم بلغنى الشهاده

دايما بدعى الدعاء ليا مفيش غيره
حلم حياتى فعلا انى اموت شهيده وبقولها بكل صراحه انا بحسد كل شهيد من فجر التاريخ وبقوله ياريتنى اكون مكانك


سؤال؟


يا ترى انا الصح ولا الناس هى اللى صح؟
اكيد مينفعش امشى العالم زى ما انا عايزه
لكن معنى كده انى استسلملهم واتنازل عن مبادئ ؟
بصراحه مبقتش عارفه اعمل ايه
لا قادره اعيش باللى انا فيه
ولا قادره امشى زى ما الناس عاوزه
عمرى عدى وهيفضل يعدى وفى الاخر هكتشف نفسى انى كنت اكبر غلطانه

هناك 7 تعليقات:

Yasmine يقول...

"يا ترى انا الصح ولا الناس هى اللى صح؟"
السؤال ده بييجى على بالى كتير..كنت بكلم واحدة صاحبتى لقيتها بتقولى جملة غريبة اوى..قالتلى مشكلتنا اننا متربيين :))
واضح ان دى بقت مشكلة دلوقتى
اعملى اللى يريح ضميرك و مش مهم نهائى ان كل الناس تشوفه صح..بالعكس غالبا دلوقتى اللى بيشوفوه غلط بيبقى اكبر صح

The Seagull يقول...

Just be yourself :)

و مالكيش دعوة بالشيزوفيرينيـا اللي احنـا عايشينهـا دلوقتي :)

mUsLiM يقول...

كونى كما أراد الله رب العالميــن ..

لا تكونى نفسك ..

لا تكونى حيث يريد ضميرك ..

فكثيرا ما يخطئ الضمير , وكثيرا ما تضل النفس ..

ولا يخطئ الله ابدا ..

والله من وراء القصد

السلام عليكم

dr.lecter يقول...

اتكلي علي الله هي موته ولا اكتر

الشارده يقول...

بنت مصريه
سندريلا
واضح ان نفسى اساسا مبقتش عجبانى وعايزه تخلص من الدنيا

مصعب
مش فاهمه ؟
مش اللى بيريح الضمير هو برده اللى بيرضى ربنا ؟ولا ايه؟
مش الضمير ده هو عباره عن الاخلاق والدين والقيم واحنا جمعناها فى حاجه اسمها الضمير؟

دليكتر
صباح التفاؤل

leeno يقول...

وحشتيني علىفكرة

انا من فترة مش بدخل المدونات

انا كمان عندي نفس التساؤل

مين الصح؟؟

بس بصراحة مش حمشي حاتي زي ما غيري شايفها صح

ربنا خلقلي قلب و عقل استهدي بيهم و في الاخر حعش زي مان حابة اعيش بطريقتي و تفكيري و احلامي و باللي شايفاه صح

حتىلو كل ادنيا اعترضت

لان كل حد بيشوف الصح من منظوره

لو كان امنظرو دةعبارة عن قالب فكري معفن و سائد انا مش حرضى احكم على نفسي بالعفن دة

اكييييييييييييييييد و لو بعد فترة حلاقي اللي زيي و عايزين يعيشه زيي

اتفائلي

الشارده يقول...

انتم واحشنى اكتر والله
وانا زيك بقالى فتره مبقاش عندى مخ اقرا او اكتب حاجه رغم ان المواضيع الى اصحابى بيكتبوها رائعه