الاثنين، 28 يوليو 2008

مخنوووووووووووووووووووووق يا ولدى


الاول ادخل ع المنتدى الاقى خبر عن وفاة عضو شاب كان لسه معانا من ايام
الموت علينا حق اه طبعا
وكل نفس ذائقة الموت
بس موت الشباب بياثر فيا قوىىىى حتى لو انا معرفهمش
وقعدت افكر ها ياترى انا رديت عليه رد يزعله
او ممكن موضوع هو تعب فيه واستنى يلاقى ردود افعال من الناس وانا قريته ومهتمتش ارد
مش عارفه ليه حسيت بالذنب مع انى معرفش اذا كنت عملت كده فعلا ولا لا
ربنا يغفر له ويرحمه واهم حاجه يصبر اهله

بعد كده موضوع العباره وريحة الفساد اللى بقت تخنق
والبجاحه والصفاقه التى لا توصف
حسيت ان المواطن المصرى وقبل ده كله الانسان بقى ارخص من الفرخه
وفيه تجاره جديده ظهرت فى السوق
هى تجارة البنى ادمين
وواضح ان اى حد فيه معرض انه يبقى سلعه قريب

ده غير موقف قبل كده حصلى من حد كنت فاكراه قريب منى
واثبتلى ان كل المبادئ الى انا ماشيه بيها فى حياتى عايزه اعادة تصنيع
ده غير انى حاسه انى بقيت عدوانيه تجاه كل الناس ومش طايقه اشوف حد حواليا

مش عارفه كل ماا احاول ابتسم للحياه ارجع اكشر وابوز تانى
اهم حاجه الناس تعذرنى لو حسوا انى كئيييييييييييييييبه وعنيفه
واضح ان الاصل لازم يحن

هناك 7 تعليقات:

dr.lecter يقول...

والله انا اللي مخنوق اكتر يوم الاحد ده كان اكتر يوم كئيب السنه دي بالنسبه لي

والله مش عاوز اقولك يايمان انا كنت عاوز اعيط بجد بس مش قادر مافيهاش حاجه لما راجل يعيط
كنت عاوز اعيط من الياس والقهر والاحباط والصدمه كنت عاوز اولع في نفسي بجد مش مستحمل الصدمات اللي عمال اشوفها

ومش عارف ايه اللي خلاني ادخل ايجي واكتب موضوع بعد ماكنت قررت ابطل اكتب فيه بس لقيت نفسي مخنوووووق جدا

هو في ايه؟ ايه اللي بيحصل القيامه قامت ولا ايه

الشارده يقول...

انا كنت بعيط وانا بحاوول انام امبارح
البكاء حق شرعى لكل الناس على فكره وبيريح
والله يا دكتور الدنيا دى بقت مقرفه بجد حاجه تخنق
انا عارفه ان الدنيا طريق وبنمشيه وهينتهى بس خلااااص مبقتش مستحمله اعيش فيها
كل يوم بيعدى عليا كان حد ماسك سكينه وبيقطع فيا

Yasmine يقول...

يا عزيزتى كلنا مخنوقين انا هبطل اجيب جرايد هنا من كتر ما بقت الاخبار تغم

بس الفكرة انك لازم تتعودى ..مفيش حاجة هتتغير بين يوم و ليلة
لسه قدامنا كتير اوى على ما احوالنا تتعدل و بالمناسبة هى مش هتتعدل لوحدها
فمش هينفع نفضل مخنوقين لحد ما ربنا يسهالهالنا :)

Fatma يقول...

حاولي تاني

مع ان الجو ضباب

بس لازم الشمس هتطلع

هما بيقولوا كدا باين :)

مالناش غير الايمان يا ايمان

mony يقول...

خير يارب...ايه الجو ده..

تتخنقى ماشى..تعيطى حقك..
بس الاستمرار ف الحالة غلط..واكبر غلط

الاستسلام وحش يا ايمان...

صدقينى انا...

شكرا ع موضوعك اللى يكئب:)

عطتينى جرعة لا بأس بها:)

الشارده يقول...

كلكم بتقلولى احاول
انا بحاول والله العظيم بحاول
انا للاسف مش قادره احب الحاضر ةلا افرح بالمستقبل
تقريبا مبقاش ليا الا الماضى وبس

محمد فوزي يقول...

لأ إحنا إتفقنا نحب الماضي أكتر من الحاضر بس مقلناش إننا نكره حاضرنا للدرجه دي

على الأقل عشان الناس اللي بنحبهم ويحبونا وعايشين معانا فيه

وعلى الأقل عشان نقدر نؤدي أدوارنا اللي ربنا عايزنا نأديها

إنتي بس محبطه وزعلانه شويه لكن أؤكدلك إنك بعد فتره كده هتهدي وتبصي للأمور بصه تانيه

دعواتي لكي بكل خير